circle

29

خرداد

blog-img

نشانه های راه رفتن کودک

6 نشانه برای راه افتادن کودک

بطور معمول، نقاط عطف مرتبط با راه رفتن از سن 1 سالگی ظاهر میشوند که شامل مراحل زیرهستند :

  • بالا کشیدن به منظور ایستادن :

بالا کشیدن به روی مبلمان برای ایستادن اولین نشانه آمادگی برای راه رفتن است .این حرکت باعث هماهنگی و تقویت عضلات پای کودک میشود. با گذشت زمان، تمرینات کوچک کودک را مقید به ایستادن بصورت مستقل و برداشتن قدمهای کوچک میکند.

  • تبدیل شدن به یک فرد جسور :

اگر که  بطور ناگهانی کودک را بالای مبل دیدید درحالیکه لبخند میزند،  نشانه ای از درخشش پدید آمدن اعتماد به نفس در او است.

اگر چه این امر میتواند کمی برای کودک خطرناک باشد، نشانه ای مهم از اعتماد کودک برای امتحان نمودن چیزهای جدید است ( هرچند ممکن است خطرناک باشند ). کودکان، برای راه رفتن مستقل باید توانایی کافی برای انجام این کار را داشته باشند. بنابراین

اگر شما با این کار درگیر هستید، تلاش کنید که خونسرد باشید و به فرزند خود اجازه دهید با کاوشگریهایش، توانایی جسمی خودش را در یک محیط امن پیدا و تقویت کند.

  • گشت زدن :

گشت زدن به این معنا است که کودک در حالیکه درستش را به وسایلی نگه میدارد راه میرود. آنها ممکن است از یک میز برای این کار استفاده کنند یا از وسیله ای به وسیله دیگر در اتاق تکیه دهند.

این حالت نشان میدهد که این ورزش کوچک به کودک نحوه ی حفظ کردن تعادل را حین برداشتن قدمهای کوچک یاد میدهد. همچنین کودک را برای به جلو حرکت کردن که برای راه رفتن لازم است آماده میسازد.

برای تشویق کودک به این کار، مسیری را با وسایل امن برای اینکه کودک بتواند با گرفتن وسایل تا حدودی راه برود آماده سازید. اما توجه کنید که مبلمان، گیاهان و سایر اشیاء بدلیل اینکه ممکن است بطور تصادفی به زمین برخورد کنند به اندازه دیوار یا زمین ایمن نیستند و میتوانند به کودک آسیب بزنند.

 

 

 

 

  • گریه کردن، ناله کردن و تغییر روند خواب :

میتوانید تصور کنید که نق زدن یا خواب طولانی میتواند اخطاری باشد برای اینکه کودک شما به زودی پیشرفت میکند و روی پنجه راه خواهد رفت؟

راه رفتن نقطه عطفی بزرگ در رشد کودک است و معمولا با جهش های دیگری در رشد همراه است. این دوران برای والدین بسیار دشوار است . نفسی عمیق بکشید و آرامش پیدا کنید و بدانید که معمولا همه چیز بعد از دست یافتن به یک نقطه عطف در رشد

و توسعه کودک، به وضعیت نرمال برمیگردد.

  • راه رفتن با کمک :

ارائه اسباب بازیهای مناسب با این سن، میتواند کودک را به راه رفتن و افزایش سرعت آن تشویق کند .

بازی نوزادان با اسباب بازیهایی که موزیکال هستن و چرخ دارند میتواند برای آنها لذت بخش باشد و به راه رفتنشان کمک کند. همچنین شما میتوانید دست کودک را نگه دارید و به او در راه رفتن کمک کنید.

 

 

 

 

  • ایستادن بطور مستقل

با نگاه کردن به صورت کودک میتوان درک کرد که، شرایطی کودک برای اولین بار به تنهایی می ایستد موفقیتی است که شاید با کمی ترس همراه باشد. در این زمان است که کودکان پایداری و تعادل برای به تنهایی ایستادن دارند . آنها معمولا برای مدتی  می

­ایستند و بعد بتدریج به مدت طولانی این کار را انجام میدهند و اعتماد به نفس خود را برای قدم برداشتن تقویت میکنند.

این کار را به یک فعالیت سرگرم کننده تبدیل کنید تا جایی که کودک کاملا بتواند بایستد.

 

روشهای تشویق کودک به راه رفتن :

 

تحسین کنید : به نشانه های  راه رفتن در کودک که  نیاز به رشد دارند دقت کنید و موفقیتهایی که  در این  زمینه  کسب  میکند را تحسین کنید. زمانیکه به کمک نیاز دارد به او کمک کنید و زمانیکه رضایت را در چشمهای کودک مشاهده کردید، با یک لبخند کنار روید.

 

دلداری در زمان افتادن : سقوط در ابتدای راه رفتن اجتناب ناپذیر است بنابراین در کنار کودک خود باشید تا به او برای بلند شدن کمک کنید و اشکهای او را تسلی دهید. در این مرحله محافظت از کودک برای ایجاد محیط  امن برای کاوش و کشف کودک بسیار مهم است.

 

ایجاد چالش­ها : اگز فرزندتان  به راه رفتن روی سطوح صاف مسلط شده است، با راه رفتن به بالا و پایین و یا سطوح شیبدار او را به چالش بکشید.این کار باعث تعادل بیشتر، هماهنگی و قدرت ماهیچه های او میشود.

 

دستتان را دراز کنید : فرزندتان را در زمانیکه  دستتان را به سمت او باز میکنید، به راه رفتن و قدم برداشتن به سمت خودتان  تشویق کنید. همچنین شما میتوانید از او بخواهید، هنگامیکه  از اتاقی به اتاق دیگر می­روید شما را دنبال کند.

 

 

عضویت در خبرنامه